Opłaty TollCollect

Faktury bez prowizji za
niemieckie myto!

Czytaj więcej...

Rejestracja TollCollect

 

Dlaczego rozliczać z DKV

Aktualności

Mniej starych pojazdów, więcej zagranicznych rejestracji
Rodzimi przewoźnicy masowo odmładzają swoje floty. Jednocześnie firmy zagraniczne kierują do Polski coraz więcej nowszych pojazdów więcej...
Przewoźnicy nie uciekają z płatnych dróg
Jak podaje viaTOLL,  zdecydowana większość przewoźników deklaruje, że nie zaleca kierowcom omijania płatnych dróg dla oszczędności więcej...
Rozszerzenie e-myta od 1 lipca
Pierwsze rozszerzenie systemu viaTOLL nastąpi 1 lipca 2012 r. Opłaty obejmą blisko 340 km dróg ekspresowych i krajowych: więcej...
Nowe kary dla przewoźników i kierowców
1 stycznia 2012 r. zmieniają się zasady karania firm transportowych i kierowców. więcej...
Statystyki transportowe
System viaTOLL, poza przychodami dla państwa z e-myta, dostarcza licznych informacji o polskim rynku transportowym. System obsługuje obecnie ponad 600 tys. aut, notując przyrosty rzędu 15 tys. rejestracji tygodniowo. więcej...
Dodatkowe 713 km płatnych dróg
Planowana liczba odcinków dróg objętych elektronicznym systemem poboru opłat wzrośnie z planowanych w 2012 roku ... więcej...
Wliczanie e-myta w koszty działalności
Dobre wieści dla przewoźników. Ustawa o CIT i PIT nie wyklucza z katalogu kosztów uzyskania przychodu opłat viaTOLL. Dzieje się tak, ponieważ opłaty te nie posiadają charakteru sankcyjnego, jak kary czy opłaty eksploatacyjne. więcej...
„Okrągły grosz” na A2
Koniec „groszowego” problemu na odcinku A2 Łódź - Konin. Do tej pory każda kwota płacona przy bramce sprawiała kłopoty z wydaniem reszty, powodując tym samym utrudnienia w płynności ruchu drogowego. więcej...
Droższy diesel?
7 października resort ministerstwa infrastruktury przygotował nowelizację ustawy dotyczącej autostrad płatnych oraz Krajowego Funduszu Drogowego (KFD). więcej...
viaTOLL Kalkulator
Apple oferuje nową aplikację na iPhone’a, pozwalającą na obliczanie kosztu przejazdu pojazdu w zależności od jego wagi, klasy EURO oraz typu drogi. więcej...
Kto ma prawo do kontroli e-myta?
Kontrola urządzeń viaBOX w pojazdach może być prowadzona przez: inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego, policję, naczelników urzędów celnych, dyrektorów izb celnych oraz funkcjonariuszy straży granicznej. więcej...
Kraków broni się przed TiRami
Na wszystkich drogach wlotowych do Krakowa ustawione zostały specjalne znaki drogowe, które ograniczają wjazd pojazdom ciężarowym do 16 ton. więcej...
Spóźniony start systemu viaTOLL
System viaTOLL został uruchomiony z 2-dniowym opóźnieniem. Powodem opóźnienia był brak podłączenia do systemu urządzeń na bramownicach, które naliczają opłatę za przejazd. więcej...
„Krokodyl” przechodzi testy na A2
Inspekcja Transportu Drogowego otrzymała pierwsze pojazdy do kontroli pojazdów w systemie viaTOLL. Samochody zwane mobilnymi jednostkami kontrolnymi przeszły już testy na autostradzie A2. więcej...
Nowe kary dla przewoźników i kierowców
1 stycznia 2012 r. zmieniają się zasady karania firm transportowych i kierowców. więcej...
94 nowe pojazdy do kontroli systemu viaTOLL
Już wkrótce Inspekcja Transportu Drogowego otrzyma 94 nowe specjalistyczne pojazdy przeznaczone do kontroli systemu viaTOLL. więcej...
Inny system rozliczeń e-myta na A2?
Właściciele autostrady A2 Konin-Świecko poszukują własnych rozwiązań pobierania elektronicznych opłat drogowych. więcej...
Budowa bramownic viaTOLL nabiera tempa
W województwie śląskim stanęło już 11 bramownic, które od 1 lipca będą naliczać e-myto na płatnych odcinkach dróg. więcej...
100 etatów dla inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego
Minister Infrastruktury Cezary Grabarczyk zwrócił się do Rady Ministrów o uruchomienie rezerwy na 100 etatów dla inspektorów do kontroli pojazdów zobowiązanych do korzystania z systemu viaTOLL. więcej...
Większe wpływy z e-myta
Wpływy Skarbu Państwa z systemu elektronicznego poboru opłat drogowych wyniosą w latach 2011-2018 23,6 mld zł - wyliczyła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. więcej...
Rząd przyjął stawki na e-myto
22 marca Rada Ministrów wydała rozporządzenie w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną oraz wysokości stawek. więcej...
Tańsze e-myto z Euro 5
Rząd zdecydował się obniżyć stawkę za korzystanie z tras dla najbardziej ekologicznych samochodów o kategorii Euro 5 więcej...
Szybka obsługa na A4
Na autostradzie A4 zostaną zainstalowanie nowoczesne bramki bezobsługowe. Dzięki nim opłata za przejazd będzie naliczana automatycznie za pomocą karty zbliżeniowej. Inwestycje wyniosą ok. 20 mln złotych. więcej...
E-myto a dotacje unijne
Zgodnie z regulacjami wspólnotowymi wprowadzenie e-myta może zmniejszyć dotacje Unii Europejskiej na budowę dróg w Polsce. Powodem mogą być przychody związane z pobieraniem nowej, elektronicznej opłaty. więcej...

Opłaty drogowe w Europie

Rodzaje opłat

W Europie działają systemy opłat drogowych oparte na mycie elektronicznym lub winietach.

  • Kraje, w których pobierane jest myto elektroniczne to: Niemcy, Austria, Czechy, Słowacja, Włochy, Francja, Hiszpania
  • Kraje, w których obowiązuje jednolita Eurowinieta to: Dania, Szwecja, Belgia, Holandia i Lukemburg.
  • Pozostałe kraje prowadzą własne systemy winietowe, np. Węgry, Słowenia czy Bułgaria.

Opłaty elektroniczne

Poniżej dowiesz się, w jaki sposób można rozliczać opłaty drogowe w krajach, które prowadzą elektroniczny pobór myta. Jeśli chcesz spytać o szczegóły rozliczeń, prosimy o kontakt z doradcą DKV pod adresem mailowym.

NIEMCY

W Niemczech działa system elektronicznego poboru myta o nazwie Toll Collect.

Oparty jest na technologii satelitarnej. Obowiązuje pojazdy o masie od 12 ton. Obejmuje autostrady oraz wybrane drogi krajowe. Wysokość opłat zależna jest od liczby przejechanych kilometrów, liczby osi oraz klasy Euro pojazdu.

Płatności są naliczane metodą pre-paid (przedpłata) oraz post-paid - przez urządzenie pokładowe do elektronicznego poboru myta. Rozliczenia i fakturowanie opłat w obu systemach są możliwe za pośrednictwem DKV.

AUSTRIA

W Austrii działa system elektronicznego poboru myta o nazwie GO. Kluczowym jego elementem jest urządzenie pokładowe GO Box.

System GO oparty jest na technologii mikrofali. Obowiązuje pojazdy o masie od 3,5 tony. Obejmuje autostrady oraz drogi szybkiego ruchu. Wysokość opłat zależna jest od liczby przejechanych kilometrów, liczby osi oraz klasy Euro pojazdu.

Płatności są naliczane metodą pre-paid (przedpłata) oraz post-paid - przez urządzenie pokładowe do elektronicznego poboru myta. Rozliczenia i fakturowanie opłat w obu systemach są możliwe za pośrednictwem DKV.

CZECHY

W Czechach działa system elektronicznego poboru myta o nazwie Myto CZ. Kluczowym jego elementem jest urządzenie pokładowe Premid.

System Myto CZ oparty jest na technologii mikrofali. Obowiązuje pojazdy o masie od 3,5 tony. Obejmuje autostrady oraz wybrane drogi krajowe. Wysokość opłat zależna jest od liczby przejechanych kilometrów, liczby osi oraz klasy Euro pojazdu.

Płatności są naliczane metodą pre-paid (przedpłata) oraz post-paid - przez urządzenie pokładowe do elektronicznego poboru myta. Rozliczenia i fakturowanie opłat w obu systemach są możliwe za pośrednictwem DKV.

SŁOWACJA

W Słowacji działa system elektronicznego poboru myta o nazwie Myto SK, zarządzany przez operatora Sky Toll.

System Myto oparty jest na technologii mikrofali. Obowiązuje pojazdy o masie od 3,5 tony. Obejmuje autostrady oraz wybrane drogi krajowe. Wysokość opłat zależna jest od liczby przejechanych kilometrów oraz klasy Euro pojazdu.

Płatności są naliczane metodą pre-paid (przedpłata) oraz post-paid - przez urządzenie pokładowe do elektronicznego poboru myta. Rozliczenia i fakturowanie opłat w obu systemach są możliwe za pośrednictwem DKV.

WŁOCHY

We Włoszech działa system elektronicznego poboru myta o nazwie Telepass. Płatności za autostrady mogą być też rozliczane przy pomocy urządzenia pokładowego Telepass, karty ViaCard oraz gotówki.

System Telepass obowiązuje wszystkie pojazdy poruszające się po włoskich autostradach. Wysokość opłat zależna jest od liczby przejechanych kilometrów.

Płatności są naliczane metodą post-paid - przez urządzenie pokładowe do elektronicznego poboru myta Telepass. Rozliczenia i fakturowanie opłat w obu systemach są możliwe za pośrednictwem DKV.

Ponieważ opłaty drogowe we Włoszech są bardzo wysokie DKV wynegocjowało dla swoich klientów specjalne warunki korzystania z płatnych dróg. Wystarczy dołączyć do Consorzio DKV, aby rozliczać myto we Włoszech na preferencyjnych warunkach.

Przejazdy włoskimi tunelami można rozliczać na dogodnych warunkach poprzez kartę Fréjus Card.

FRANCJA

We Francji działa system elektronicznego poboru myta o nazwie TIS-PL. Opłaty można rozliczać przy pomocy urządzenia pokładowego DKV Box, akceptowanego również w Hiszpanii.

System TIS-PL oparty jest na technologii mikrofali. Obowiązuje pojazdy o masie powyżej 3,5 tony. Obejmuje francuskie autostrady. Wysokość opłat zależna jest od liczby przejechanych kilometrów, liczby osi oraz klasy Euro pojazdu.

Płatności są naliczane metodą post-paid - przez urządzenie pokładowe do elektronicznego poboru myta. Rozliczenia i fakturowanie opłat w obu systemach są możliwe za pośrednictwem DKV.

HISZPANIA

We Hiszpanii działa system elektronicznego poboru myta o nazwie Via T. Opłaty można rozliczać przy pomocy urządzenia pokładowego DKV Box, akceptowanego również we Francji.

Obowiązuje wszystkie pojazdy, które poruszają się po hiszpańskich autostradach. Wysokość opłat zależna jest od liczby przejechanych kilometrów, liczby osi oraz klasy Euro pojazdu.

Płatności są naliczane metodą post-paid - przez urządzenie pokładowe do elektronicznego poboru myta. Rozliczenia i fakturowanie opłat w obu systemach są możliwe za pośrednictwem DKV.

SZWAJCARIA

Wszystkie pojazdy ciężarowe i naczepy o ciężarze całkowitym powyżej 3,5 t objęte są w Szwajcarii obowiązkiem podatku drogowego LSVA.

Wysokość podatku zależy od ciężaru pojazdu, klasy Euro oraz liczby przejechanych kilometrów. Przed wjazdem do Szwajcarii należy zarejestrować dane pojazdu w punkcie celnym. W specjalnym formularzu należy wpisać stan licznika przed i po wjeździe do Szwajcarii. Na tej podstawie kalkulowana jest wysokość opłaty.

Rozliczenia i fakturowanie podatku drogowego w Szwajcarii są możliwe za pośrednictwem DKV.

KRAJE BENELUKSU, DANIA I SZWECJA

Eurowinieta wymagana jest dla każdego pojazdu o masie powyżej 12 t, który korzysta z autostrad w Belgii, Holandii, Luksemburgu, Danii i Szwecji.

Klienci DKV mogą wykupić Eurowinietę przy użyciu karty paliwowej DKV. Dzięki temu opłaty te rozliczane będą w fakturze z 21-dniowym terminem płatności.

INNE KRAJE

Tutaj znajdziesz informacje o systemach rozliczeń drogowych, które działają w innych krajach Europy: