Podobnie jak opony samochodowe, opony motocyklowe są również zużyte i uszkodzone, co wymaga napraw. Wielu kierowców zwraca pojazd do wulkanizatora bez znajomości szczegółów technicznych usługi.

Pokrowce na opony motocyklowe

Dziwny pokrowiec na oponę to koc elektryczny. Ich nazwa wskazuje na ich przeznaczenie - chodzi o podgrzanie opony do temperatury gwarantującej optymalne osiągi. Gorące opony to jazda na maksa od pierwszej sekundy, a także szansa na lepszą przyczepność i rekordy okrążenia. Dlatego każdy motocyklista poważnie myślący o jeździe po torze powinien zastanowić się, czy warto kupić koce i półki grzewcze. Pokrowiec chroni koło zapasowe, pomieszczenie i użytkownika przed zanieczyszczeniem. Przechowując koła w garażu / innym pomieszczeniu mogą chronić koła przed uszkodzeniem i nadać przechowywanym przedmiotom elegancji w środku. Profesjonalnie wykonana pokrywa wyposażona jest w kieszeń na karty opisowe opony / koła.

Łyżki do opon motocyklowych

Łyżka do opon motocyklowych to praktyczne narzędzie, które pozwala na zmianę opon w motocyklu w dowolnym miejscu (bez względu na to, gdzie się ślizgasz). Łyżka jest szczególnie polecana motocyklistom, bo stawiają stopę w rejonach odległych od cywilizacji, gdzie można wulkanizować koła. Choć nie wygląda na profesjonalny produkt, specjalny kształt i czubek ułatwiają umieszczenie elementów obok opony i znacznie przyspieszają zdejmowanie opony. Równocześnie łyżki do opon motocyklowych są również przygotowane tak, aby przy prawidłowym użytkowaniu nie wpływały na kształt i wygląd felgi, eliminując tym samym ryzyko uszkodzenia spowodowanego użyciem akcesoriów innych niż te przeznaczone. Łyżka jest wykonana z lekkich materiałów i ma stosunkowo niewielką objętość, łyżkę można włożyć do jednej z walizek lub do torby specjalnie przygotowanej do przenoszenia narzędzi ułatwiających podróżowanie. Na dłuższych trasach, gdy trzeba szybko naprawić lekko uszkodzoną oponę, łyżka staje się nieoceniona.

Nakrętki do opon motocyklowych

Najlepszym momentem na wymianę zaworu w samochodzie jest zmiana opon w tym sezonie. Zwykle firmy oponiarskie oferują tę usługę. Zawsze jednak warto upewnić się, że usługa została wykonana. Nawet jeśli mamy wymienne koła, nie ma potrzeby zdejmowania opon z felg, a wymiana zaworów nie stanowi problemu. Najdłuższą żywotnością jest dodatkowo wzmocniony metalowy zawór, który można łatwo wymienić co dwa sezony. Gumowy odpowiednik najlepiej wymieniać co sześć miesięcy. To nawyk, znacznie poprawi nasze bezpieczeństwo podczas podróży.

Ogrzewacz do opon motocyklowych

Standardowe grzejniki do opon mają zwykle miedziane cewki, co może powodować ich kruchość i pogorszenie się podczas użytkowania. Cewka grzewcza z włókna węglowego zapewnia 100% niezawodność i jakość. Podwójne cewki są ułożone w serpentynowy wzór, aby uzyskać bardziej równomierne i kontrolowane ogrzewanie. Dzięki podgrzewaczowi opon możesz cieszyć się pełnym potencjałem wydajności roweru od samego początku. To wszystko nie wymaga poświęcenia kilku okrążeń na rozgrzanie opon. W zależności od temperatury zewnętrznej te ogrzewacze do opon potrzebują tylko 25-45 minut na rozgrzanie opon w maszynie.

 

 

 

 

Naklejki do opon motocyklowych


Kolorowe opony to elementy korekty wizualnej, związanej głównie ze sportami motorowymi. W końcu na ulicy raczej nie zobaczymy pełnej czerwonej lub zielonej kopii na torze, zobaczymy. Wyglądają bardzo efektownie i mogą pozostawić za sobą wielobarwny dym, co jest naprawdę imponujące. Jednak, chociaż może być używany w występach w zawodach driftowych, niekoniecznie jest używany w codziennym użytkowaniu. Opony zastosowane w pierwszych motocyklach były mlecznobiałe i przez wiele lat stawały się czarne. Ciemne cienie są głównie spowodowane mieszanką sadzy, w przeciwnym razie opona nie będzie miała odpowiednich osiągów.