W naszym klimacie posiadanie dwóch kompletów opon to prawie standard. Pomimo rosnącej popularności modeli całorocznych, większość kierowców nadal dysponuje osobnym wyposażeniem zimą i latem. Wynika to nie tylko z przyzwyczajenia, ale także zależy od samej pogody, która może być bardzo kapryśna. Kiedy jedna grupa jest otwarta, druga jest zwykle przechowywana w garażu lub w piwnicy.

Do czego służą pokrowce na opony motocyklowe

Prawidłowe przechowywanie motocykli zimą to podstawa efektywnego wykorzystania motocykli w kolejnym sezonie. Dbanie o wszystkie szczegóły, takie jak czyszczenie i konserwacja motocykli zimą, może zapewnić, że podczas pierwszego wiosennego wyjazdu nie dojdzie do niespodziewanych wypadków. Jednym z ważnych elementów, na które należy zwrócić uwagę, są opony motocyklowe. Koniec sezonu jest zwykle traktowany jako osobny temat, ale jazda motocyklem zimą nie należy do najprzyjemniejszych. Producent z pewnością dostarczy opony zimowe do motocykli, ale więcej opon zimowych do skuterów znajdziecie. Jednak ta opcja nie gwarantuje wystarczającego komfortu i bezpieczeństwa podczas przemieszczania motocykla zimą. Ponadto konserwacja opon zimowych jest obowiązkowa przez większą część roku.

Jak wybrać pokrowiec na opony motocyklowe?

Na oponę nie mają wpływu duże wahania temperatury i przegrzanie, a długotrwałe mocowanie spowoduje nieodwracalne zmiany w strukturze molekularnej opony. Nie jest dobrym rozwiązaniem parkowanie motocykla w pobliżu grzejników, pieców czy choćby rur centralnego ogrzewania. Jeśli motocykl stoi na oponach, warto oddzielić je od podłoża za pomocą drewna lub kartonu. W ten sposób przynajmniej częściowo chronimy się przed możliwym zanieczyszczeniem smarem lub paliwem. W ten sposób rozwiązujemy problem wpływu położenia jednośladu na opony podczas zimowego parkowania. Właściciel motocykla ze stojakiem centralnym może bez problemu wykonać zadanie. Wtedy jedynym rozwiązaniem jest zmniejszenie ciśnienia w oponie. Bardzo ważne jest odizolowanie maszyny od podłoża, najlepiej zimą zostawić motocykl tak, aby oba koła swobodnie zwisały w powietrzu. Dzięki temu unikamy odkształcenia karkasu opony, które może być spowodowane długim staniem bez ruchu. Im niższe ciśnienie w oponach, tym bardziej prawdopodobne. W przypadku pozostawienia motocykla na kołach i wspornikach bocznych należy napompować koła i ustawić ciśnienie na nieco wyższe od ciśnienia jazdy zalecanego przez producenta. W takim przypadku należy pamiętać o innej procedurze: co dwa do trzech tygodni konieczne jest przetoczenie motocykla o 1/4 obrotu koła, aby zmienić obciążenie działające na oponę. Popularnym rozwiązaniem jest wyposażenie bagażnika przed zimą, a my montujemy na nim motocykl, aby oddzielić opony od podłoża. W zależności od producenta, rozmiaru, materiału i nośności za cały sprzęt zapłacimy od 200 do 1500 złotych. Jeśli ćwiczysz przechowywanie kół z oponami, bardzo przydatny będzie dodatkowy stojak na opony. Należy pamiętać, że przechowywanie opon bez felg należy ustawiać pionowo i obracać co 4 tygodnie.

Czy warto kupować pokrowce na opony motocyklowe?

Zacznijmy przygotowania do konserwacji opon i kół motocyklowych zimą. Najpierw należy dokładnie wyczyścić oba. Dobrymi i bezpiecznymi środkami są na przykład szampon do mycia samochodów i miękkie szczotki. Możesz też użyć specjalnej pianki do czyszczenia, konserwacji i polerowania gumy - ten spray kupimy już od kilku złotych. Koło należy wytrzeć, aby zabezpieczyć je przed korozją felgi, a bieżnik należy usunąć z wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń, które utknęły między rowkami. Szczególnie ważne jest usuwanie kamieni z bieżnika. Nawet małe opony mogą zdeformować opony. Jeśli chodzi o żywotność opony, bardzo ważna jest również prawidłowa konserwacja zimowa. Dobre przechowywanie motocykli poza sezonem może spowolnić proces starzenia gumy i zmniejszyć jej przyczepność. Jeśli chodzi o motocykle, to brzmi o wiele ważniej niż motocykle, ponieważ są tylko dwie opony łączące pojazd z drogą.